Jak zhubnout plaváním?

Dá se plaváním zhubnout? Jak trénovat aby se nám hubnutí dařilo? Jakým pohybem můžeme v aktuální situaci nahradit plavání?

Plavání patří k aerobním sportům stejně jako běh, jízda na kole či na kolečkových bruslích. Klidně tak během lekce spálíte 680 kcal za hodinu, budete-li plavat prsa, anebo až 1000 kcal, pokud si máknete a poplavete kraulem v rychlejším tempu.

Výhody pravidelného plavání:

  • plavání nezatěžuje pohybový aparát, zejména svaly, klouby a vazy, proto je ideální pro všechny věkové i váhové kategorie, pro lidi s omezením pohybu či těhotné
  • plaváním posílíte svaly celého těla, jedná se tedy o velice komplexní cvičení
  • ačkoliv voda nadnáší, vytváří na tělo několika násobně větší odpor než vzduch
  • má blahodárný vliv na kondici
  • posílíte také srdce a cévní systém a zvýšíte kapacitu plic
  • zlepšíte i psychickou pohodu, protože voda působí relaxačním a uklidňujícím dojmem

Můžete tak nechat plavat nejen kila navíc, ale i stres a špatnou náladu.   

Všechno má ale svá pravidla. Aby vám plavání přineslo kýžený výsledek, je nutné dodržovat několik zásad:

  • jelikož se jedná o aerobní cvičení, ke spalování dochází až po cca 20. minutách. Plavecký trénink by tak měl trvat minimálně hodinu, a to nepřerušovaného plavání v kuse, bez přestávek
  • pro hubnutí je ideální provádět ho 2x-3x týdně, případně pak kombinovat jej s dalšími aerobními cvičeními
  • intenzita plavání by se měla pohybovat mezi 60-70% maximální tepové frekvence. Nezáleží tak ani moc na tom, jak rychle plavete, protože při vysoké rychlosti se brzy dostaví únava a uplavete tak daleko méně, ale je důležité hlavně to, jak „daleko“ uplavete. Netrénovaný jedinec by měl uplavat alespoň 1 km
  • máte-li možnost vybrat si ve svém okolí bazén, vyberte si ten, jehož teplota vody se pohybuje v rozmezí mezi 26-29 °C
  • a aby pak cvičení bylo skutečně efektivní, je nutné toto provádět správně. Plavecký styl „paní Radové“ s hlavou vyčnívající vysoko nad hladinu je vyloženě škodlivý. Extrémně totiž zatěžuje krční i bederní páteř

Pokud si svými plaveckými schopnostmi nejste jistí, neváhejte se obrátit na některou plaveckou školu, třeba i na tu naši Hastrmánek. Dnes je již běžnou praxí, že vyučují i dospěláky, kteří chtějí udělat něco pro své zdraví a zdokonalit své plavecké dovednosti.

Nemáte ve svém okolí plaveckou školu? Sledujte FB Plavu s Terezou, kde najdete plavecké rady, tipy a rozhovory s dalšími lektory plavání.

Co dělat když teď do bazénu nemůžete?

Protože teď v aktuální situaci toho moc nenaplaveme. Plaveme tak trochu na suchu. Připravila jsem pro vás on-line maraton plavání na suchu. V této události si můžete vybrat jakoukoliv suchozemskou aktivitu a přidat se k společnému „plavání“.

Budu moc ráda, když tuto akci podpoříte svou účastí. Získáte motivaci k pohybu i v této době. Rady a tipy, jak zapojit i své nejmenší k cvičení a sportu. A nejenom to, na závěr každý účastník obdrží malý dárek. Přihlásit se můžete tady.

Tereza Chlebusová Kandráčová
Už 19 let žiju u vody, voda mě provází téměř na každém kroku. Specializuji se na výuku plavání od batolátek po seniory. Jsem autorkou knihy Hrajeme si na plavání najdete ji tady
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Nejčtenější příspěvky
  • Ve vodě jsem jako doma

    Od narození do jednoho roku Vybíráme to nejlepší plavání pro Vaše děťátko

  • Najdete mě na Facebooku
  • This error message is only visible to WordPress admins

    Error: No posts found.

    Make sure this account has posts available on instagram.com.